söndag 21 mars 2010

Resan - Waiheke

Det här får bli sista inlägget om resan. Inte för att jag på långa vägar har berättat allt men det känns som det är dags att runda av.
Vi tog en båt till en av öarna utanför Auckland.Det var inte långt, det tog bara 40 minuter. Väl där tog vi en guidad busstur på en och en halv timme. Det var helt klart värt det! Vi hade en helt underbar guide, Brian, han hade bott på ön länge och var full av historia, historier och fakta. T.ex. finns inget färskvatten på ön utan de använder regnvatten som renas och körs ut i tankbilar. Där fanns många vingårdar men vi valde att gå till den folktomma stranden och slöa lite istället för att prova vin.
Den här ön skulle jag kunna tänka mig att bo på ett tag. Särskilt nu på sensommaren när tempot säkert var mycket lugnare än under högsommaren.

De här bilderna är så vackra att du måste klicka på dem och se dem i full storlek.

3 kommentarer:

  1. Det går nästan att ta på lugnet när jag klickar upp bilderna, helt underbart.

    SvaraRadera
  2. Där tillbringade jag min "smekmånadshelg". Som sjuksyster på ett ungdomsläger. Det var jättekul :-) Undrar om du såg Donald, vår egen speciella ankherre, som vi filosoferade med varje morgon :-)

    SvaraRadera
  3. De var dåliga att presentera sig, så jag vet inte! Förresten tror jag inte jag såg någon alls, såg nog bara fiskmås.

    SvaraRadera