onsdag 31 mars 2010

Frusen & dimma

Det är en fuktig råkall dimma som sänkt sig mellan husen. En isande kallfingrad dimma som lägger sina svala fingrar mot mitt bara skinn den lilla stund jag var utomhus nyss.

Dessvärre är det kyligt inne också. Värmen la tydligen av någon gång under gårdagen så innetemperaturen har hunnit sjunka en del. Sådär så att saker och ting är kalla att ta i. Stolsryggen får mig att rygga. Men termometern är i stigande, den är på över 19 grader nu. Men min röda kofta får förbli på en stund till. Och ljuset får brinna.

Hoppade över vattengympan idag. Kände mig omotiverad och dessutom vet jag att det brukar vara glesbefolkat när det är skollov. Och det tror jag det är just nu, i alla fall verkar det så på trafiken. Jag har tappat greppet lite eftersom jag inte har skolbarn längre. Imorrn lär det vara ändå ödsligare, de flesta jobbar väl halvdag då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar