lördag 27 mars 2010

Dunder och brak

Det skrapar, dunsar och smäller härutanför när de kör bort berget som de sprängt i mindre bitar. Allt inför bygget av ett nytt hus i bortändan av huset jag bor i.

Själv tänker jag bege mig strax. S&K som fortsatte till Malaysia när vi skildes åt i Singapore har kommit hem nu. Vi ska byta bilder & kameror med varandra och så ska de få tillbaka den packning som jag tog hem åt dem. Ett antal böcker, lite kläder och cirka 2 kg sten. Jodå, jag har varit i samlaråldern själv så jag säger ingenting.

Gissningsvis får jag en god middag också.

4 kommentarer:

  1. Sten och Berg på samma dag är minsann inte illa. Ha så trevligt ikväll.

    SvaraRadera
  2. Det låter trevligt, och så slipper du höra eländet också. Bra kombo där!

    SvaraRadera
  3. Så det var verkligen ett berg som skulle fraktas bort! Hoppas de inte råkar spränga för mycket.
    Själv bor jag på en gammal sjöbotten.

    SvaraRadera
  4. Då var bergmysteriet löst. Skönt!

    SvaraRadera