måndag 29 mars 2010

Hushållerska

Jag har skaffat en hushållerska. Förra veckan lagade hon Biff a la Lindström. Märkligt nog fick jag det idag med. Hon är väldigt duktig på att laga mat faktiskt, det blir gott varje gång och hon låter mig inte komma undan med fil och flingor eller mackor till middag.

Igår dammsög hon och städade. Idag tror jag att jag ska be henne sy i en knapp i min röda kjol och stryka lite. Hoppas hon går med på det, ibland är hon lite omedgörlig.

Det enda problemet är att hon är väldigt tystlåten. När jag pratar med henne svarar hon aldrig, hon inte ens hummar till medhåll. Jag försökte skämta med henne idag och sa att jag själv var senil för att jag tänkte ta samma vitamintablett två gånger. Men inte ett ljud hördes så jag skrattade lite för mig själv. Hellre att jag skrattar än att ingen gör det.

Inga heter hon. Präktigt och bra namn på en hushållerska. Jag tror jag ska säga till om lite te nu. Den där nya sorten, med lingon i.

Inga! Hoho!

4 kommentarer:

  1. Haha.
    Påminner mig om min mammas "hushållerska" när vi växte upp. Hon hette Ester.

    SvaraRadera
  2. Aha, så det är hos dig hon är. Undrade just vart hon tagit vägen. Saknar henne.

    Eller gör jag det egentligen...;)

    SvaraRadera
  3. Hihi!
    Inga Harman är hennesfullständiga namn och hon är ganska otrolig när hon kommer igång att jobba men hon är förbannat bra att lata sig, i allafall när hon är här hos mig! :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Ja, Inga saknar jag....

    SvaraRadera