fredag 26 mars 2010

Våfflor och bibel

Jag hade faktiskt tänkt göra våfflor åt mig när jag kom hem från jobbet igår. Men jag hade inte någon våffelmix. Då tänkte jag göra riktig smet men när jag läste receptet och såg att det skulle vara grädde i då gav jag upp det med. Gjorde en omelett istället.

Sen åkte jag iväg till min bokcirkel. Och gissa vad vi fick? Våfflor! Som på beställning.

Nästa gång ska vi läsa valda delar ur Bibeln. Var och en får ju bestämma varsin gång och det här var hennes val. Kan kanske bli intressant även om det inte direkt kommer bli något jag sträckläser.

8 kommentarer:

  1. Jag har funderat på att läsa bibeln, tycker att Jonas Gardell gör ett alldeles utmärkt tv-program om den boken.

    Kram åsa

    SvaraRadera
  2. Själv ska jag hålla mej från bibeln ett tag för det blev för mycket gud och jesus för mej idag.

    SvaraRadera
  3. När det gäller våfflor så gör jag alltid egen smet, men inte har jag grädde i. Jag har faktiskt läst delar av bibeln och jag måste säga att det inte var så dumt. Nu läste jag bara delar av gamla testamentet och jag såg det inte som religiös läsning utan snarare historia. Jag tycker om vissa av de filmerna de visar på TV ibland om bla Abraham, Lot, Jakob m.fl. och berättelserna i biblen är ju likvärdiga.

    SvaraRadera
  4. Höga visan ska visst vara schysst :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också det är en del av vår historia och det kan helt klart vara poetiskt som i Höga visan.

    Trollet: Jo, begravningar kan bli för mycket Gud.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Litet tips. Konungaböckerna är inte så dumma. Lite som en actionfilm, med intriger, våld och blod.
    Där kan du också få reda på varför det heter "fara fram som ett jehu". Om jag minns rätt så är det i Andra konungaboken nånstans. Mycket nöje önskar f.d religionsfröken!

    SvaraRadera
  8. Höga visan är bra, men stora delar av bibeln är ju intressant, annat är ju svårt att ta till sig. Själv är jag inte religiös, läste bibeln i tonåren.

    SvaraRadera