lördag 27 mars 2010

Ingen sen kväll

Det blev inte sent när jag var hos S&K. Vid åtta började Ss ögonlock krympa ögonen till smala springor och jag förstod att det var dags för mig att ge mig av hemåt. De kom ju hem i torsdags och lider fortfarande av jetlag. (som jag i många år trodde hette jet-leg....)

Vi åt kåldolmar och det var väldigt gott och det var länge sen jag gjorde såna själv. Sen hade han gjort Creme Brule och det var gott det med. Särskilt knäcktäcket.

Jag tog lite av deras bilder från vår semester och vi bytte lite alla möjliga grejor med varandra.

Nu sitter jag och funderar över om jag ska ställa om tiden redan nu eller vänta tills imorrn. Tror jag väntar och tar alla klockorna på en gång.

Jag har hundra sidor kvar i boken och jag vill att den ska ta slut så jag får börja med nästa. Inte för att den inte är bra, för det är den, utan för at jag har levt med den i flera veckor nu. Sen ska jag läsa Shutter Island. S läste den på semestern och när jag såg författarnamnet så sa jag " Åh, det är ju samma författare som skrivit Patient 67, som jag har tänkt läsa". Det är samma bok! Fast den fått ny titel nu när den blivit film. Lurigt.

5 kommentarer:

  1. Oj va skumt det var att läsa de boktitlarna som jag endast ser som filmer. Shutter Island går på bio nu och verkar bra. Själv började jag läsa "Om jag kunde drömma" häromdagen. En bok skriven av Stephanie Meyer. Har sett filmen också som heter nåt så olika boktiteln som Twilight. Så nu står det ungar i kö att få läsa boken efter mig.

    SvaraRadera
  2. Den ska jag också läsa, många säger att den är så bra.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker även filmen är väldigt bra även om den anses vara en ungdomsfilm. Tredje filmen kommer ut i sommar och jag tänkte hinna läsa böckerna innan dess.

    SvaraRadera
  4. Filmen är också väldigt bra även om den anses vara en ungdomsfilm. Tredje filmen i serien kommer ut i början av Juni tror jag och jag tänkte hinna läsa böckerna innan dess.

    SvaraRadera
  5. Ok här var det lite upprepning ser jag

    SvaraRadera