söndag 28 mars 2010

Inte som jag tänkte

Men så blir det ibland. Det jag tänkte var att åka till Bergianska och växthuset där. Antingen ta med mig svärmor eller en bok och fika där. Men dagens minuter skred förbi utan att jag tog mig för att ge mig iväg. Men det är okej, när jag har bestämt mig för att det är okej.

Istället har jag fixat lite här hemma. Tvättat ett antal maskiner. Dammsugit. Smörjt in soffan. Och flängt omkring lite allmänt. Mår bra i kroppen idag och då gäller det att passa på. Har till och med varit upp i överskåpen. Ja, inte med hela kroppen men med händerna. Bra nog.

Fast jag börjar bli trött på min uppkoppling som lägger av hela tiden. Tror inte det är leverantörens fel utan jag tror det är mitt trådlösa modem som börjar lida av ålderssymptom. Det har sex år på nacken och kanske skulle jag ha uppgraderat mjukvaran i den eller nåt. Ska nog fixa en ny router från leverantören istället.

Glöm inte bort del två av dokumentären Sluten avdelning ikväll.

5 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att bara fixa och dona hemmavid. Man känner sig duktig efteråt. Ha det så bra, nu åker jag!

    SvaraRadera
  2. Hmm, ska kolla om den finns på webben, har missat det första avsnittet nämligen.

    SvaraRadera
  3. Hemmafix är skönt ibland. Har inte sett programmet, ska också kolla om det finns på webb-tv, låter intressant!

    SvaraRadera
  4. Smörjt in soffan? Uppenbarligen ngt jag missat, som tyvärr dokumentären också. Men ska kolla på nätet.

    SvaraRadera
  5. Singlis: Ja, har du tygsoffa så kanske det inte är att rekommendera!

    SvaraRadera