tisdag 27 oktober 2009

Bah!

Nu är jag irriterad. När jag skulle logga in på Blogger så har de tydligen gjort om något så att bloggen ska knytas till ett google-konto. Jag avskyr när någon annan bestämmer hur jag ska göra, var jag ska ha mina grejor och vad som hänger ihop med vad. Fullkomligen avskyr! Jag känner mig kringränd och styrd av en jättes hand och jag gillar inte det. Alls. Det var nummer ett på irritationslistan.

Nummer två är att min dator inte riktigt uppför sig som jag vill. Jag tror det är Firefox som helt plötsligt fått för sig att äta upp allt mitt minne så att växlingsfilen går i taket och jag inte kan göra någonting alls på flera minuter. Och minuter är evigheter när man sitter framför datorn. Tror jag ska avinstallera den och installera på nytt och hoppas på att det hjälper. Aldrig i livet att jag använder Explorer, därtill är jag alltför förtjust i Firefox och framförallt Adblock som gör att jag slipper se annonser. För blinkande och störande annonser kan jag vara utan. Vill jag vara utan.

Den tredje saken är jag inte irriterad över på riktigt, mest ler jag och drar en resignerad suck. Jag var på Överskottsbolaget idag och köpte en ny MP3 eftersom C fick ta min när hon for. Den kostade bara 149 kr så jag vet att jag inte ska begära så mycket. Jag började med att läsa bruksanvisningen (en hobby jag har). Det stod ingenstans hur man laddade batteriet, men jag antog att man gör det genom att ha den inkopplad i USB-porten. Sen läste jag det engelska avsnittet i bruxen, och där stod det! Men inte i den svenska delen. När man läser på engelska så får man också lära sig att om man trycker länge på "forward" symbolen så blir det "fast forward". Störigt. Om man gör en bruksanvisning så ska den väl innehålla samma saker på alla språk.

Så. Tack. Nu har jag gnällt av mig och kan gå vidare med mitt liv! :-)

6 kommentarer:

  1. Oj va många bah du råkat ut för idag. Jag har också lite problem med Firefox men tycker liksom du betydligt bättre om det än Explorer. Just nu poppar det hela tiden upp en ruta (5 gånger kommer den efter varandra för att vara exakt)där det står att chrome registreringen misslyckats. Vilken registrering? Hittar ingenstans jag kan ta bort det heller. Dessutom händer det dagligen en mozilla krash då allt bara stängs ner. Ingen aning om varför men irriterande är det.

    SvaraRadera
  2. Chrome är väl Googles webbläsare? Du ser! Du är fångad.. Snart snor de alla dina böcker oxå.

    SvaraRadera
  3. :-)Det är så skönt att höra att andra har samma typ av hang-ups som jag. Det gör att jag känner mig mer normal med mina i-lands-problem var och varannan dag!

    SvaraRadera
  4. Ja om det är något som för det mesta är strul med så är det teknik ... usch.

    SvaraRadera
  5. Skönt att gnälla av sig och sedan gå vidare. Det är så det ska vara här i bloggvärlden.

    Själv köpte jag en liten söt orange radio på ÖB för en tid sedan. Tänkte ha den på jobbet men fick ta hem den. De enda kanaler som gick att få in var RIX och Mix Megapol. Kanaler som är helt ok att lyssna på i bilen, men inte på jobbet. Men för 99 kr kanske man inte får ha för höga krav... ;)

    SvaraRadera
  6. Och igårkväll brann batteriet på MP3n! Det är sant. Hade just laddat lite musik och testat den lite och skulle lägga ned den i väskan när jag kände att den var brännhet. La den på diskbänken istället och nu är den helt död. Haha, det var nog inte min dag igår.

    SvaraRadera