torsdag 8 oktober 2009

Vissa kvällar

Vissa kvällar väntar jag bara på att klockan ska bli sovdags. Har ingen särskild lust att göra något fast det finns många både roliga och tråkiga saker att göra. Jag fördriver tiden i någon sorts väntan på något som inte kommer. Men det jag vet kommer är sömnen. Som en befriare ibland. En befriare från tristessen som vissa dagar lurar i hörnen. Ingen farlig tristess, bara en tråkdag.

Sen kan det märkliga hända att när jag väl bestämt mig för att nu, nu är klockan tillräckligt för att jag ska kunna lägga mig, då börjar jag göra saker. Som nu. Skriver ett inlägg. Kommer plocka ur tvättmaskinen. Och vem vet vad mer saker jag fastnar i. Nyss beställde jag egenblandad musli från Saltå Kvarn.

3 kommentarer:

  1. Suck ja, tristessen är hemsk som övermannar mig, och kväver mina infall. Tråkig blir jag då och det är det värsta jag vet.

    SvaraRadera
  2. Så blir det ofta för mig också. Suttit stilla och stirrat en kväll och sen när jag ska gå och lägga mig far jag runt som ette skållat troll ... eller nåja ... lite då.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det så himla skönt att få höra att jag inte är ensam om mitt beteende!

    SvaraRadera