lördag 3 oktober 2009

Slutfasen

Slutfasen är inledd, om 25 timmar sitter hon på planet, först till London och sen vidare till Auckland. Det känns som läget är under kontroll. Igår köpte vi resväska, jag har tvättat en massa och insåg att det nog är en hangup hos mig. Allt ska vara rent. Jag ville tvätta hennes mössa men fick en trött blick samtidigt som hon sa "Den är ju nästan ny!" Så jag taggade ner på den punkten. Ska sy upp ett par shorts som jag inte ens visste att hon hade köpt. Om jag lyckas leta fram symaskinen från botten av garderoben.

Stöp i säng vid 22 igår vilket är otroligt tidigt för att vara mig. Särskilt eftersom jag varit ledig på dagen och natten innan sovit 10-11 timmar.

Ikväll kommer Cs pappa och hans fru (haha, det känns tokigt att skriva det! Hans fru, det är ju jag!) och äter middag med oss. C har önskat lasagne så det blir det. Märkligt att det är båda ungarnas favoriträtt.

Enda oklarheten är hur mycket bagaget får väga. Vi har fått olika svar. Resebyrån säger att hon får ta lika mycket med SAS som hon får ta med New Zealand Air, som är 46 kg. Men SAS säger 20 kg, även fast de är "feeder" till det andra flygbolaget. Åt andra hållet går däremot SAS med på 46 kg. Märkligt. Det här innebär att hon kommer packa det hon behöver, väger väskan mer än 20 så har hon en mental förberedelse på vilka grejor hon ska ta bort så får jag skicka dem till henne istället. Det kan ju hända att incheckningen har en annan åsikt än de vi pratat med.

7 kommentarer:

  1. Lycka till med de sista förberedelserna!

    Jag tänker mig att det vore trevligt att bli bjuden av lasagne av dig någon gång - för det låter onekligen som om du gör väldigt god sådan ;-).

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så berest så jag har ingen aning om vikter på bagage. Å andra sidan är det kanske bra att jag inte är berest med tanke på att jag till och med går vilse på centralen i Stockholm.
    Hoppas middagen blir lyckad ikväll. Lasagne är verkligen supergott och konstigt nog stod 3-åringen och jag precis och diskuterade ifall vi skulle laga just det idag.
    Försök nu att andas rejält de resterande 25 timmarna.

    SvaraRadera
  3. Knepigt när man får olika besked. 20 kg kommer man snabbt upp i.
    Lasagne gillar vi här också. Det var längesedan vi hade det, skulle kanske vara något till kvällens middag.

    SvaraRadera
  4. 20 kg var det nar jag for hit. Tank pa att det ar ganska dyrt att skicka post hit, sa det kan vara vart att betala ev. overvikt om det inte ar for mycket. Fraga i incheckningen, de kan sakert hjalpa till. Onskar henne en "happy flight, safe trip" och Valkommen till City of Sails!

    SvaraRadera
  5. Du kanske gör världens goaste lasagne? Känner du så, att du fortfarande skulle kunna vara fru till din förra man? Tanken är motbjudande i min värld nämligen, jag skulle aldrig vilja vara Fru Kackerlacka igen och mellan varven känns det som att jag aldrig varit det, förträngningsmekanisk som funkar. Men allt handlar väl om vad vi kände och vad som var anledingen till uppbrottet.

    Vad spännande att få se en helt annan värld. Har du planer på att åka ner och hälsa på?

    SvaraRadera
  6. Haha, jag blir lite pirrig när jag läser... När man åker "over sea" brukar man få ta med sej ganska mkt. Lördagskramar! /T

    SvaraRadera
  7. Lycka till med avkedet. Förstår att det kommer att kännas tomt.

    SvaraRadera