måndag 19 oktober 2009

Språkblandning

Dagens skratt kom när jag var på kören. Vi skulle öva på ett slut av en sång som heter Will you be there. Det stod Slut will you be there! Kanske inte helt genomtänkt. Kören jag är med i är bra övning om man har kontrollbehov också. Det har jag inte särskilt mycket av men jag hör många som har väldigt svårt att inte få veta allt om hur konserten ska vara, vilken ordning sångerna ska komma i och andra exakta ting. Det löser sig. Vi har ju två körledare och de leder oss, det är bara att luta sig tillbaka och åka med. Jag tycker det är skönt att släppa greppet. Det ger sig. Och kan jag inte alla sånger perfekt så får jag väl röra på munnen utan att höras på de ställen jag är osäker. Snart bara en månad kvar till konserten, det ska bli så roligt.

För övrigt har jag inget vettigt att skriva om märker jag. Vissa inlägg blir väldigt dagboksaktiga, men det må vara hänt.

6 kommentarer:

  1. Jag sitter här och ler åt ditt inlägg iallafall. Fortfarande sugen på att joina en kör myself! =)
    (Och, oj, vad jag blandar eng och svenska...)

    SvaraRadera
  2. Spela in kören, och lägg ut här så även vi får ta del av den.

    SvaraRadera
  3. Ni kan ju kolla här. De ev. kända ansikten ni ser smyga in bland körsångarna hade uppträtt med oss.

    http://www.youtube.com/watch?v=2GB_azZK-IQ

    SvaraRadera
  4. Jag gillar dagboksinläggen också och jag gillar de gånger som jag släpper på kontrollbehovet och bara surfar med på livets vågor.

    SvaraRadera
  5. :-) Jag fick ett mail till min jobbmail fran min da 11-ariga dotter for nagra ar sen. Men det vart stoppat av var it-avdelning. Anledning: Sexual content! Hon hade skrivit "men till slut"...
    Kan val tillagga att jag snabbt mailade it'n och papekade att de behovde trana upp sin svenska :-)

    SvaraRadera