torsdag 22 oktober 2009

En intensiv torsdag

Ätit champagnefrukost
Lögat mig i ett spa
Ätit räkmacka och vitt vin
Varit på teater och sett Sista dansen
Puh. Men ett gott puh.

Var iväg med syrran på en Ålandstripp för att se The Dubliners på båten. Ett gäng numera väldigt gråhåriga herrar men musik har ingen ålder. Nu är barskåpet påfyllt också.

Direkt från båten åkte jag till Stadsteatern och lämnade in väskan i garderoben. Mötte svärmor och skrattade åt Sista dansen. Ett skratt som ibland fastnade lite i halsen av igenkänning.

Är duktigt trött nu och är glad att det är fredag imorgon, det blev en kort arbetsvecka kändes det som.

5 kommentarer:

  1. Jag är så glad att jag inte har min torsdagskurs längre. Nu kan jag göra som dig på torsdagar i stället. Mycket bättre!

    SvaraRadera
  2. Kort arbetsvecka ja, men vilken skön avslutning av den och vilken bra inledning på helgen! Om än lite intensiv kanske - gäller att hinna ta in alla intrycken!

    Hälsningar Annika från www.amatankar.blogg.se som har problem att få iväg mina kommentrer till dig!

    SvaraRadera
  3. Se där! Gamla favoriter dyker upp på Ålandsbåtar. Lite på dekis känns det och undrar just om det finns några kvar ur ursprungstruppen.

    SvaraRadera
  4. Aha, det var tydligen den kvällen som alla vänner och bekanta åkte! Jag var pga jobb tvungen att ta Åbofärjan i stället, där var det glest med folk.

    Svara tjatis kan jag göra med ett "en". Även om nog de flesta skulle säga "två".

    SvaraRadera