torsdag 1 april 2010

Instabilt

Jag har kommit på varför mitt bredband inte uppför sig. Det borde jag ha förstått för länge sen. När jag flyttade in här hade jag telefonen i lång skarvsladd. En dag ställde jag en kartong på sladden och sen snubblade jag på sladden. Med den påföljden att telefonjacket gick sönder i sina beståndsdelar och jag fick plocka bitar och försöka passa in på plats. Tråden är dessutom av gammal sort, med pappershölje så den är rätt skör. Jag har inte fixat till det. En dag hade jag bjudit hem en kille på lunch som skulle, men han ringde strax innan och hade fått jobb som gjorde att han inte kunde komma. Så det där jacket, det hänger på trekvart och det är givetvis det som gör att det inte funkar. Fick pilla på en av trådarna nu för att få igång det.

Trist helg för övrigt. Jag vet precis hur det kommer bli. Alla tvåsamma personer kommer pyssla med sitt och blogginläggen kommer bli fåtaliga. Så jag får väl pyssla med annat än att läsa om er. Har börjat på en ny bok och jag har tusen ofullbordade projekt här hemma så det borde inte vara något problem egentligen. Det är bara det att såna här långhelger får ensamhetskvoten att bli överfylld. Fast på lördag ska jag till syrran och träffa henne och hennes döttrar och ett stycke barnbarn. Det blir kul. Har i ett svagt ögonblick lovat göra lammköttbullar. Tänkte jag skulle handla imorrn, när alla tvåsamma har handlat klart så det är lugnt i affären.

Och så har DNs tävling, som förra året var vid jul, kommit. 10 statyer att hitta. Det kommer bli jättesvårt och det är ett stort område. Förra gången var det i Gamla stan och det är ju en begränsad yta även om gatorna är många. Jag hoppas min kompis jag gick med förra gången hänger på nu med. Inte denna helg dock eftersom han firar påsk annorstädes.

8 kommentarer:

  1. Det är tungt med ensamhet som man inte väljer själv. Och även om man har en massa saker att ta tag i blir i all fall jag, alldeles för rastlös för att komma mig för med det som jag kunde göra. Vi sticker till landet men lämnar nästan halva familjen i stan. Det blir så allt oftare nu för tiden. Där ska jag sitta på torptrappan och bara vara i verkligheten. Kramar

    SvaraRadera
  2. Längtar du efter någon att dela ditt liv med helger som dessa och längtar du efter det även vanliga dagar?

    SvaraRadera
  3. Blev lite fel i frågan, om du längtar efter någon att dela ditt liv med under helgerna är det då så att den längtan hänger i när helgerna är slut och vardagen är ett faktum igen?

    SvaraRadera
  4. Ojoj ett sånt där jack har ju jag också. Kan ta av hela höljet och det är minsann inte fagert inuti. Den enormt långa sladden jag har från hallen in till vardagsrummet är inte heller trevlig. De små sladdarna inuti i olika färger (ja fråga mig inte vad sånt heter) sticker ut precis där de inte borde sticka ut. Jag brukar få trycka upp dem i jacket för att de ska fungera igen. Ungarna drar alltid i sladden eller snubblar över den. Dessutom har jag upptäckt att så fort badrumsdörren öppnas eller stängs så bryts också anslutningen. Usch skulle behöva en praktisk person här till att fästa sladdar och meka lite.
    Dessutom är inte alla tvåsamma. Det är inte alla som handlar tvåsamt. Däremot har jag kanske inte så mycket vettigt att skriva om. Hmm eller så har jag kanske det. Man vet ju aldrig.

    SvaraRadera
  5. Med mitt konstiga medberoende har jag alltid trivts bättre som ensam än tvåsam, men jag vet förstås att de flesta inte är som jag.

    Får du någon hjälp med jacket nu då?

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. ja, idag känns det som om det blir en låååååång
    fredag, dessutom vaknade jag tidigt...

    SvaraRadera
  7. Ibland är det de höga förväntningarna som förstör mest. Allt som borde bli perfekt eftersom alla förutsättningar ser ut att finnas.

    Men jag förstår att ensamhet också kan vara jobbig om man inte vill ha den.

    SvaraRadera
  8. Tvåsam eller ensam spelar det någon roll egentligen. Ibland kan man vara ensam i tvåsamheten. Ibland är ensam stark. Vilket som...

    Jag önskar dig en Glad Påsk!
    Kram!

    SvaraRadera