måndag 12 juli 2010

Jag erkänner

Jag tycker det är läskigt med kryp. Spindlar. Getingar. Andra flygande saker.

Och nyss skrek jag för det flög in en såndär jättestor rund sak som flyger sakta och trögt och liksom burrar lite när den flyger. Usch! Jag skrek och sprang. Retirerade ut i hallen, såg den i köket och sen var den bakom balkongdörren vid gardinen.

Och nu vet jag inte var den är! Kastar oroliga blickar omkring mig hela tiden och håret killar obehagligt på axlarna.

Hur ska jag kunna sova nu då? Med ett odjur i rummet? Jag kan inte ha balkongdörren stängd, då dånar jag.

6 kommentarer:

  1. Och där har vi anledningen till att jag sover med fönster och dörrar stängda och sitter här med svetten rinnandes istället. Står valet mellan att dåna eller bli mördad av en elak insekt så väljer jag det första.

    SvaraRadera
  2. Var den en ollonborre?...eller kanske en humla?
    Hur sosm helst så låter det väldigt äckligt. Hoppas att den håller sig lugn i natt.

    SvaraRadera
  3. Har stackarn hittat ut? Det var säkert en humle dumle...

    SvaraRadera
  4. Ta dig samman och fös ut det stackars lilla krypet! Den är förmodligen lika rädd som du, om inte värre!

    SvaraRadera
  5. Jag tror det var en ollonborre. Eller som vi brukar travestera, "Osthyveln flyger i skymningen".

    Fösa ut? Över min döda kropp! Den kan ju nudda mig då.

    Men jag tror den hittade ut själv och jag har sovit gott. Med öppen dörr.

    SvaraRadera
  6. Fy sjutton vad läskigt! Själv blir jag mer paralyserad när såna där flygande fä eller spindlar kommer ivägen för mig. Tur att den hittade ut eller i alla fall valde att inte störa dig mer.

    SvaraRadera