lördag 24 juli 2010

Kort-lång semester

De fyra dagar och tre nätter jag var borta kändes oändligt mycket längre än så. Att jag nu haft semester i två veckor känns overkligt, det känns som en evighet sen som jag jobbade.

Det funkade bra mellan syrran och mig, hon körde och jag läste karta. Vi är båda lättsamma när det gäller att köra fel, händer det så händer det, ingen blir sur eller börjar skälla och diskutera vems fel det var. Ingen av oss är heller så noga med mat och mattider, det blir som det blir.


Vi hann med så mycket på de här dagarna, Gusums museeum, sitta i trädgården och dricka vin, sova i drängsstuga, leta gravar, handla på outlet, bada i varm insjö, sjunga, äta lyxmiddag, se ett vackert bruk, gå på guidad tur i ett slott, fika på ett annat slott, spela kort på kvällen, se månen gå upp, läsa, se det vackra landskapet, hitta mormormors stuga och hitta mammas kusin och fika och prata med henne i flera timmar.

4 kommentarer:

  1. Er hade jag inte haft något emot att ha minisemester med. Tycker om när man tar det som det kommer. Köra fel kan till och med vara roligt ibland eftersom man då får se saker man inte planerat från början.

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppensemester i mina öron. Säger som Mea. Och at köra fel kan vara helt rätt!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni verkar ha haft det...

    SvaraRadera
  4. Det där med mat kan vara ett aber om man inte är överens.
    En väninna och jag som reste med våra barn pratade om det innan vi åkte för säkerhets skull; vi hade nämligen lite olika idéer om det där.... vilket löste sig perfekt tack vare att vi hade pratat om det.

    SvaraRadera