lördag 10 juli 2010

Syskonbarnsdag


Idag har jag varit i en annan stad och hälsat på det ena av mina syskonbarn tillsammans med det andra och min syrra. En helt perfekt dag att sitta i skuggan under ett träd och bli serverad det ena godare efter det andra. En liten sjumånaders bebis fanns där också så jag fick stå ut med att bli kallad gammelmoster. Bah. Min x-svåger var där och det är alltid roligt att träffa honom, vi har ju en lång historia tillsammans, många upplevelser och minnen att dela. Tänkte på det, det kan inte alltid vara lätt att vara "ny" som hans nya fru är när vi ibland pratar gamla minnen. Samtidigt kan vi inte hela tiden rätta vårt prat och välja bort vår gemensamma historia. Hon ser inte ut att lida av det i alla fall.

Nu har jag sett sista halvleken av fotbollen, balkongdörren står vidöppen och det är över 25 grader ute. I slänten mittöver sitter fortfarande ett par på en filt. Ser mot den ljusa natthimlen att det flyger omkring en och annan sån där läskig trekantsköldsinsekt vid trädet utanför min balkong. Men jag skyller på att det är för skumt för att läsa på balkongen så jag stannar inne.

2 kommentarer:

  1. Här hemma är det så varmt att jag tvekar på att det går att somna alls idag. Vill inte ha dörrarna öppna för gud vet vad som flyger, kryper eller går in då.

    SvaraRadera
  2. Alltså, den tårtan... mm.. Kommer man som "ny" i en familj så får man ta det att folk har en historia med andra människor, men tyvärr kan inte alla det...

    SvaraRadera