torsdag 8 juli 2010

Sent

Gissa vad jag åt till middag. Sallad! Denna gång snabbt ihopkommen direkt efter jobbet och nedstoppad i min svarta Kånken. Sen tunnelbanan till stan och Djurgården där jag såg föreställningen Mr Tourett - unplugged. Sanslöst mycket folk, trots att jag var där en timme innan det började fanns det inga platser där man kunde se scenen. Men just den här förställningen grundade sig mest på prat så det gjorde inte så mycket. Var där med min förstfödde och hans flickvän. De cyklade dit vilket får mig att tänka på min gamla 28-tumscykel som jag köpte begagnad av en kille på jobbet. Tog ut den till pappas kolonilott och målade den grön. Parksoffegrön, sa pappa. På den cyklade jag kors och tvärs genom stan på den tiden jag bodde på Söder. Cykelsemester har den varit på också, i Finland.

Sent hann det bli innan jag kom hem. Inte för att jag tog en öl någonstans ute utan mer otur med kommunikationerna. Hade gärnat stannat i stan lite längre och suttit någonstans med en bärs, hade ju boken med mig. Men blev krokig i ryggen och då far all lust att göra något iväg som maskrosfrön i vinden och jag går in i mig själv och stänger dörren. Men det är okej, det får lov att vara okej. Det hindrade mig inte från att åka dit i alla fall.

Imorrn är sista arbetsdagen innan semestern. Har bestämt mig för att tycka det ska bli skönt med semester. Ska börja med att röja här hemma, det ser förskräckligt ut! Ibland låter jag det bli stökigt bara för att det ska synas skillnad sen när jag städat.

7 kommentarer:

  1. Det lät lite tveksamt om semestern tyckte jag. Var det inte säkert att du skulle tycka det blir skönt? Innan du bestämde dig för det alltså? Röjning kan vara trevligt om man känner för det. Tyvärr infaller den lusten inte så värst ofta här hemma.

    SvaraRadera
  2. Varför låter du inte så sugen på semester, eller missuppfattade jag dig kanske?

    SvaraRadera
  3. Ah, ska se föreställningen Tourette på söndag! Den ska vara bra har jag hört. Varför inte skönt med semester? Båluffa lite i Stockholms skärgård och bo på vandrarhem är ett tips, det är supernajs.

    SvaraRadera
  4. Kom över hit vetja! Kan vara kul att se nåt annat nån dag :-) kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Visst, det är trevligt med semester. Men det är långt ifrån så himlastormande trevligt som det var för några år sen. När jag hade en familj att semestra med så var det faktiskt roligare. Klart det är skönt att slippa jobba men samtidigt har jag ju en stor del av mina sociala kontakter på jobbet. Jag tillhör inte dem som ser fram emot att gå i pension, kan jag säga.

    SvaraRadera
  6. Du vet var min brevlåda bor =)

    SvaraRadera
  7. Min kollega som blev änka för några år sedan åker på supertrevliga vandringssemestrar via någon bra resebyrå där de är mindre grupper. Hon träffar supertrevliga människor och trivs med det. En idé kanske?

    SvaraRadera