söndag 11 juli 2010

Smultronställe x 2


Ett smultronställe hittade vi idag, i dubbel märkelse, syrran och jag. Inte någon märkvärdig plats egentligen, bara ett stenkast från en arrangerad badplats, om än liten sådan.

Marken var fylld med smultron. Jag var tvungen att plocka och äta innan jag ens kunde fälla ut stolen. Stolen som för övrigt har några år på nacken och rätt som jag satt där så... brakade den sönder! Först trodde jag det gått hål i tyget men det var en söm mellan sits och rygg som släppte. Hade tänkt tvinga syrran ned på marken annars för att ta kort på min rumpa genom trasigt tyg.

Badat har jag gjort. Det är länge sen jag gjorde det. Fatta varför? Det var jättevarmt i vattnet, säkert 23 grader och jag märkte att jag faktiskt klarar av att simma fortfarande. Har varit lite osäker på det med tanke på min rygg. Men jag simmade både rygg och bröstsim och det gick jättebra. Sen ägnade jag en lång stund åt min favoritsysselsättning när jag badar. Att flyta. Finns det något härligare? Om jag hade en plan på att inte blöta håret så blir den omintetgjord direkt. Huvudet sjunker ner, fötterna flyter upp och armarna flyter omkring. Jag blir så totalt avslappnad. Nästan farligt avslappnad eftersom jag efter en stund tappar orienteringen och vet knappt vilket håll som är land. Men ack så njutbart!




2 kommentarer:

  1. Det låter helt ljuvligt. Och smultronen är så goda - vi har en hel drös på tomten som barnen plockade förra veckan. Visst är det skönt att vara ledig?

    SvaraRadera
  2. Smultron med insektskött ser inte helt fel ut =) När det gäller att flyta så brukar jag göra det i drömmarna för där sjunker jag inte som en stor gråsten. Får se om jag får testa nån gång i Döda havet

    SvaraRadera