fredag 22 april 2011

Andra

Andra kanske städar innan påsk och förmodligen hänger de upp gula gardiner, har små kycklingar och påskris. Det känns lite mainstream tycker jag så jag har städat idag istället. Tvättat mattor och golv, dammat och fixat. C har bytt tätningslister och tvätta sina fönster. Nu är vi rätt slut båda två och då är matlagningen kvar. Men jag är inte hungrig än, åt en knäckebrödsmacka med skinka och tomater till kaffet för en stund sen.

Men ack så nöjd jag är. Även om jag egentligen bara fick stryka en grej på min Långa Lista. Rensa på hatthyllan. Varför, o varför skrev jag inte upp lite mer saker?

Men glad påsk, det kan jag säga i alla fall. Nu. Nu säger jag det! Glad påsk!

5 kommentarer:

  1. Jag påskar inte till det speciellt heller. Ungarna har hängt några fjädrar i trädet ute i trädgården. Sen får dem påskägg i morgonbitti. That's it. Men Glad Påsk kan jag också säga. Oftast när någon annan säger det först så Glad Påsk på dig också Maj

    SvaraRadera
  2. Man behöver inte gula gardiner, små kycklingar och påskris, det har jag aldrig haft. Dessutom tycker jag inte om gult! Glad påsk trots allt!

    SvaraRadera
  3. Här finns nästan ingenting av det du beskriver förutom påskris med färgade ullbollar i. Fina hemtovade (typ) och köpta på Gotland för typ 20 år sedan.

    SvaraRadera