onsdag 27 april 2011

Flera dagar

Oj, vad jag inte hunnit med er. Eller mig. Förra veckan köpte jag en cykel till C, men det kunde jag ju inte skriva om, ifall hon skulle läsa. Hon vet att jag bloggar och får gärna läsa men är inte särskilt intresserad. Men omutifallatt. Igår eftermiddag hämtade jag den tillsammans med exet. Meningen var att han skulle ta den i sin bil som ju är arton gånger större än min, men det slutade med att den fick bättre plats i min ändå. Men bakluckan fick vara öppen och en röd filt fick hänga och dingla. "Du kan ju köra försiktigt över gupp och så" sa exet. "Visst!" sa jag och började med att snedda över ett gatstenshörn! Sen skrattade jag hela vägen hem för mitt säte var så långt fram att jag hade ratten i knät och fötterna rakt upp i luften vilket fick mig att köra som en nybörjare. Gasade som fasiken bara för att vinkeln på foten var så tokig.

Sen lagde jag födelsedagsmiddag åt C, de gravida och exet. Och gjorde tårta. Vi hade väldigt trevligt, vi har ju liksom det jämt när vi träffas.

Jag skrämde upp mina kompisar i bokcirkeln genom att mejla mitt i natten och påstå att det är på torsdag vi ska träffas. Det är nästa torsdag, kom jag på efter fem minuter och fick skicka ett nytt mejl och förklara att jag just läst en bok om altzheimer och att det var efterverkningarna. Tur jag bytt bok och börjat på Strindbergs stjärna istället. Undrar vad jag kommer göra under dess inflytande.

5 kommentarer:

  1. Å nu är klockan dags att sova och eventuellt drömma lite...Skulle gärna ha sett dig när du kom körandes med cykeln!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha - visst var boken bra?!

    SvaraRadera
  3. Strindbergs stjärna, vad månde bliva när du läst den då? Väntar med spänning.

    SvaraRadera
  4. annika: Du hade garanterat fått dig ett gott skratt!

    Magica: Ja, Fortfarande Alice var bra. Jag tycker alltid det är intressant att läsa om saker jag inte kan eller har erfarenhet av.

    Nilla: Upptäcksresande? Fast det är jag redan.

    SvaraRadera
  5. Låter himla kul med bokcirkel, då får man säkert läsa böcker man annars inte skulle läsa.

    En sån cirkel skulle nog jag gilla.

    SvaraRadera