lördag 2 april 2011

Tidigt uppe

Var lite curlingmamma i morse och gick upp halvåtta och körde C till skolan där hon ska göra högskoleprovet idag. Det sparade henne trekvarts restid och jag fick en tidig morgon. Jag tycker om att vara ute tidiga helgmornar. Det kanske beror på att jag så sällan gör det. Det är en tystnad och ett lugn ute som tilltalar mig. Alla trafikljus slår om till grönt när jag närmar mig för att det inte finns några andra bilar och det är också trevligt. Väl hemkommen åt jag frukost och så har jag börjat skriva upp alla saker som behövs göras här hemma. En del ska jag göra, en del C och en del gör vi tillsammans. Är planen.

Jag noterar att duvorna börja slå sina lovar runt balkongerna här. Undrar om det är min granne som kommer få en pinnhög på sin balkong för tredje året i rad?

3 kommentarer:

  1. Dessutom känns helgen längre om man stiger upp tididgt (korkad tanke - jag vet- men känslan är sån)

    SvaraRadera
  2. Shamrock: Jo, och vi låter känslan bestämma va? :-)

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde samma som du. Körde sonen till provet och fick en ovanligt lång lördag på köpet.

    SvaraRadera