lördag 30 april 2011

Väntan är slut

Nu är jag farmor. Fråga mig inte vilken tid hon föddes för det vet jag inte. Hon var 47.5 och vägde 2760 och det hade varit en dramatisk förlossning. Hjärtljuden gick ned så de tog henne med sugklocka. Ingen andning så de sprang till akutrummet med henne. S var med men.. älskade unge.. han vågade inte titta för han trodde hon var död. De ligger på Neonatal  nu. Hoppas att hon är okej, det lilla livet. Vilken pärs. Jag tror jag hellre föder barn själv än är vid sidan av.

11 kommentarer:

  1. Åh herregud vilken pärsh!

    SvaraRadera
  2. Usch vilken pärs! Tur att allt gick bra, och grattis till de nyblivna föräldrarna och till dig!

    SvaraRadera
  3. Tusen grattis till er alla. Personal på neonatal är väldigt duktiga så den lilla tjejen är säkert hur pigg som helst inom kort.

    SvaraRadera
  4. Grattis farmor! <3
    Jag är alldeles rörd!(Undrar hur jag kommer vara när jag själv får barnbarn...herregud...)

    SvaraRadera
  5. Men åh, vilken dag du haft! Glädje och oro på en och samma gång. Hoppas allt är bra - med den lilla och hennes föräldrar och den nyblivna farmodern!

    SvaraRadera
  6. Ååh, först och främst grattis förstås!!

    Vilken dag, vilken pärs - nu är nog det värsta ändå avklarat, får vi hoppas!

    Och ja, jag tror faktiskt att det är lättare att vara i det än vid sidan om. Det har jag förstått från mina föräldrar iallafall :-).

    SvaraRadera
  7. Åååh grattis Farmor Maj :D

    SvaraRadera
  8. Skönt att väntan är över nu. Stor kram till den nyblivna farmodern!

    SvaraRadera
  9. Grattis till Farmoderskapet!

    Skönt att det gick bra till slut, det var nog lika bra att du inte visste allt som hände.
    Grattis igen!

    SvaraRadera
  10. Vad roligt, Grattis till att ha blivit farmor. Hurra!

    SvaraRadera
  11. Här kommer kommentaren som jag skrev inne hos Mea:
    Om du läser det här Maj så vill jag bara säga grattis till bebisen, så skönt att allting gick bra och som Mea skrev, de är ju superduktiga på neo. Stor kram till farmor. Jag kan inte kommentera på din blogg från mobilen nämligen.

    SvaraRadera