torsdag 28 april 2011

Min teori

Jag tror min hostteori stämmer. Jag fick ju skaplig hosta efter Barcelona och under tiden jag hade den mådde jag ovanligt bra i ryggen. Jag tror jag med hostans hjälp hittade några små musker utefter ryggen som mådde väldigt bra av motion och som sen hjälpte till att hålla upp ryggen. För nu har jag slutat hosta. Och för första gången på länge har jag idag varit tvungen att lägga mig på rygg på jobbet för att räta ut den.  Får väl byta jobb och börja jobba med barn så jag blir smittad. Eller inte. Snart blir jag förhoppningsvis farmor så det kanske löser sig kemiskt.

9 kommentarer:

  1. När jag jobbade i vården en gång i tiden var jag aldrig förkyld, numera hostar jag rätt som det är. Jag har en teori där, att på sjukan mötte man så många bassilusker att man blev immun. När jag slutade jobba i vården gick jag dessutom upp 10 kilo direkt...

    SvaraRadera
  2. Lyllos dig som ska bli farmor!
    Och som kommer gå omkring och hosta och snora. =)

    SvaraRadera
  3. Men finns det inte några rygg- eller magövningar som du kan göra så att du fortsätter fast utan hosta? Och det dröjer ju ett tag innan den lilla smittar. (som tur är :-)

    SvaraRadera
  4. Singlis: Jo,det borde ju kunna gå att hitta de där musklerna med hjälp av någon skicklig person. Ska försöka hitta en sån. Sen. När jag har deklarerat. Och bytt däck. Och gått till optiker.

    SvaraRadera
  5. Du kanske får börja röka. Rökhosta är ju vanligt och kanske botet mot ryggontet. Men kanske inte... det verkar lite onödigt dyrt.

    SvaraRadera
  6. Kan du inte bara hosta utan att vara sjuk? Jag menar medvetet hosta. Hosta för att man är sjuk är ju inte speciellt kul även om det kan göra gott för ryggen.

    SvaraRadera
  7. Åh, du skulle så gärna kunna få min hosta som framförallt kommer när jag lägger mig, men då måste du kanske ha mina blodtryckstablettre också...Kör på Kaiza62:s idé, uskhosta, till slut tror jag att du kommer att hitta åt musklerna! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Nån kiropraktor, läkare eller sjukgymnast vet säkert vilka muskler du behöver träna och vilka övningar som ska till.

    SvaraRadera
  9. Allvarligt, jag gjorde faktiskt som Kaiza sa när jag tränade idag. Jag hostade lite innan varje moment! Kändes jättfånigt men jag tror på det. Och så småningom kanske jag hittar musklerna utan torrhosta.

    SvaraRadera