onsdag 13 april 2011

Goda ting

När jag låg vaken i natt, (för ovanlighetens skull fick jag två frostnätter efter varandra) så tänkte jag på alla saker som gör mig glad just nu. Att jag har vunnit en bh och fick en massa cred och bekräftelse på den bloggen. Att jag ska på bloggträff imorrn och att det ska bli så roligt. Att jag ska till "landet" i helgen. Att jag mår så bra.

Och av bara farten så fortsatte det idag. Jag jobbade hyfsat bra fast jag var trött. Jag orkade jättemycket på vattengympan.

Och så ringde syrran och frågade om vi inte ska ta och åka till Kina en vecka i sommar. Kanvivälan, sa jag. Så vi ska till Peking och gå på kinesiska muren och se Himmelska fridens torg och allt vad som nu ingick i det 3-dagars sightseeingpaket vi också tänker ta. Inte farligt dyrt heller, själva resan kostar 6800 och paketet 2000. Dock är det ett aber och det är att det kommer vara varmt. Jättevarmt. Och jag som svettas som en gris om det är över arton plus. Men, det är smällar man får ta.

11 kommentarer:

  1. Ja det var ett bra pris, men hur lång tid är själva resan, alltså när ni är där?

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka planer! En vecka kan man svettas för allt det där. Annars låter det riktigt bra också, skönt :-)

    SvaraRadera
  3. Sex övernattningar är det. Och det tar bara 8-9 timmar att åka dit.

    SvaraRadera
  4. En vecka bara! Är det inte lite synd att dra över det så snabbt? Låter lite som när jänkarna "gör" Europa ...

    SvaraRadera
  5. Magica: Vet inte om jag klarar längre tid än en vecka med syrran!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att åka till Kina. Då kan man nog stå ut med att svettas litegrann

    SvaraRadera
  7. Så det tar inte längre tid till Kina? Låter kul och intressant det där...bara du inte får värmeslag :-)

    SvaraRadera
  8. Kul att resa till Kina och billigt var det också. Att fokusera på det som är bra är en strategi jag också ägnar mig åt emellanåt med varierande framgång.

    SvaraRadera
  9. Jag var där 1980 och kinesiska muren är värd allt svettandes, en mäktig upplevelse.
    Fast inte mäktigare än Grill, förstås.

    SvaraRadera
  10. Men så roligt! Vilken upplevelse det kommer att bli. :)

    SvaraRadera
  11. Det kommer att vara jättesvettigt i Beijing - men det kommer också att vara värt det :-)

    SvaraRadera