lördag 9 april 2011

Energifylld

Det är inte klokt det här. Jag har gjort jättemycket idag, med mina mått mätt. Är det såhär det är att vara frisk? Kan bli jobbigt ju!

Röjt lite, men bara lite, i förrådet när vi ställde ner lite väskor
Har lämnat grejor till Erikshjälpen
Varit på systemet
Varit på återvinningen och lämnat gammal färg
Köpt några penséer

Och nu har jag frostat av frysen! Väntar bara på att den ska bli lite kallare så ska jag ställa in grejorna igen. Jag bäddar in dem i ett duntäcke, det brukar hålla kylan rätt bra. Kan du låta bli att pilla på isen? Det kan inte jag. Jag sitter på en stol bredvid och pillar och pillar på isen så den ramlar ner. Jag tycker till och med att det är roligt.

Ikväll blir det pizza, den där tredjedelen deg som blev över när vi åt det häromveckan. Helt perfekt att ta fram ur frysen. (läs: ur täcket) C ska iväg på fest och äta blodpudding. Ja, de är inte kloka. De har så mycket märkliga teman på sina fester att jag blir alldeles matt.  En av tjejerna hade besök från UK och då bestämde de, utan att besökaren visste det, att alla skulle ha rutig skjorta/blus. Haha, så knäppt det måste ha sett ut i hans ögon att alla hade rutigt!

4 kommentarer:

  1. Vi kanske skulle göra något liknande? För att liksom bevisa att vi minsann är roliga vi också.
    Vad säger du om att vi har rutiga byxor alla tre? Med matchande rutigt hårband, eller nåt?
    Vi kommer vara så jävla söta.

    SvaraRadera
  2. Du är ju mer vild än tam, jag har för sjutton gubbar inga rutiga brallor! Och inte tänker jag köpa några heller. Har inte haft rutig brallor sen jag var sjutton år och sökte mitt första jobb.

    Men vi kan ju i hitta på något annat galet. Gå runt och handhälsa på alla.

    SvaraRadera
  3. Numera har jag en självavfrostande frys så jag slipper frosta av. Men förr var jag alltid där och pillade

    SvaraRadera
  4. Hahaha, klart du ska köpa dej rutiga brallor Maj.

    SvaraRadera