söndag 10 april 2011

Långa listan

Fast egentligen är det inte en lista, det är ett knallgult papper där jag huller om buller skrivit upp Saker Som Behövs Göras. Igår strök jag flera saker och C med. Men hon förbjöd mig att skriva upp nya saker vilket innebär att nu får jag inte nöjet att stryka "torka av balkonggolvet" och "plantera penseér". Attans! 

Det var soligt och skönt på läsidan av balkongen, jag satt en stund med ansiktet mot solen. Sen såg jag krukan med gräs i och vips så klippte jag ned det och drog bort torra strån. Min granne Erik den Blyge satt på sin balkong. Med en tjej! Det har aldrig hänt förut och det gladde mig. Jag hälsade på henne och log tvärs över smidesstaketen.

Nu ska jag smygskrivaupp "stryka". Men träna och handla ska jag göra innan dess.

6 kommentarer:

  1. Då kan du i alla fall stryka de två sista.

    SvaraRadera
  2. Jag lever med listor och ibland skriver jag upp saker som jag redan gjort så att jag kan stryka dem, för jag har ju gjort dem. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskar listor, men handla och träna funkar dåligt här på söndagar.

    SvaraRadera
  4. Röja i förrådet borde stå på min lista, överst,
    men på dagens lista som jag gjorde står pass pengar piller Beijing/Shanghaiguiden..., jippii snart så!

    SvaraRadera
  5. Jag skriver jämt mat-listor men glömmer nästan alltid att ta med dem när jag ska handla. Nu har jag gått över till att skriva dem i telefonen direkt, mycket bättre.

    SvaraRadera
  6. Det är bara när jag är full av energi som jag tar mig till att skriva listor och sedan stryker. Annars stannar det vid att skriva och då är det ju ingen vits med lista överhuvudtaget.

    SvaraRadera