måndag 4 april 2011

På g

Nu ska vi se här... Imorrn ska jag till rotfyllningssnubben och kontrollröntga så att tandbenet har mineraliserat sig, eller vad det hette. Efter det ska jag till vårdcentralen eftersom de tydligen inte vågar skriva ut den medicin jag ätit sedan 1984 utan att träffa mig, för att det var mer än ett år sen jag var där. Och vi pratar inflammationsdämpande/smärtstillande, ingen märkvärdig medicin.

På onsdag ska jag på årsmöte på kvällen. Det innebär att både en middag på stan och vattengympan får stryka på foten. 

På torsdag ska jag besiktiga bilen på em (vilket innebär att jag borde hinna tvätta den innan också) och sen på kvällen är det bokcirkel.

På fredag ska jag äntligen till frissan, har inte varit där på drygt ett halvår. Jag har en massa timmar att ta ut så jag tar faktiskt ledigt hela fredagen. Kanske skulle slå till med ett besök hos optikern också den dan? När jag ändå är på g, menar jag.

Någonstans måste jag peta in ett träningspass till och framförallt matinköp. Men det ger sig väl. Imorse tränade jag faktiskt innan jobbet. Bra där!

Annars vill jag återigen understryka hur bra jag mår. Ni kan inte ana hur roligt det är att gå nedför en trappa utan att hålla i handledaren (ja, det heter handledare, inte ledstång) utan att tänka på varje steg jag tar, utan bara gå!

6 kommentarer:

  1. Nä jag kan inte tänka mig det, och hoppas att jag slipper lära mig hur det känns. Jag är glad att du mår så himla bra!

    SvaraRadera
  2. Jo, det kan jag ana!
    Att kunna röra sig är en välsignelse. Jag tänker på det ganska ofta när jag jympar.

    SvaraRadera
  3. Lyllo dig - det låter skönt! Är själv helt ledbruten i ryggen nu efter sex nätter i järnhårda sängar i Italien. Måste gå till naprapaten pronto.

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara en lugn och skön vecka på gång, eller? Piuu... Men kul att du verkar ha energi och framför allt lust till allt (utom möjligen tandläkaren?). :-)

    SvaraRadera
  5. Så skönt för dig att kunna röra dig normalt, njut! Hoppas du hinner njuta av din fullspäckade vecka också - frissa och bokcirkel låter i allafall som rejäla plus!
    Träna innan jobbet är så skönt - bara man kommer sig iväg...

    SvaraRadera
  6. Vad härligt (med ryggen alltså).

    SvaraRadera