söndag 24 april 2011

Påskdagen

Var hos den förstfödde på middag igår. Ingen påskmat, vilket jag uppskattade. Däremot fick vi konserverad ko till förrätt. Oxe med basilikapotatimos till varmrätt. Efterrätten var lakritsglass med lakrisbrödsmulor. Allt hemgjort förstås. Barnens farmor vad med och vid hemgång utbröt smärre panik eftersom hon inte hittade sina nycklar. Som tur var hittade vi dem i bilen.

Bytte balkong på eftermiddagen. Satte mig på syrrans och fikade och solade. Hade riktigt trevligt, hittade samtalsämnen där vi inte behöver inta disparata ståndpunkter och åsiktskriga, vilket var vilsamt. Vi har ombestämt oss angående Kinaresan, vi spar den tills det inte är så varmt där. Visserligen blir den dyrare då men skit samma. Eller så tar vi en kryssning framåt hösten igen.

Ytterligare en ledig dag imorgon. Och himlen lovar solsken.

2 kommentarer:

  1. Byte av balkong låter skönt. Jag har bytt, åkt hem alltså, lämnat Åland och städat lite på min egen balkong. Och helt sluppit åsikter förutom mina egna, nog så besvärliga ibland. :-) Ha en fortsatt trevlig påsk.

    SvaraRadera
  2. Och vilken dag det har varit. Jag vill hålla kvar i den för evigt.

    SvaraRadera