fredag 8 april 2011

Dagvill

Har svårt att komma ihåg att det är fredag idag. Det beror på att jag varit ledig. Gick upp ungefär vanlig tid för att jag skulle vara hos frissan klockan nio och det kan vara bilkö åt det hållet. Men så var det inte idag utan det gick som tåget. (det där uttrycket måste revideras). Men jag körde fel. Tandläkaren ligger åt samma håll och tydligen låg den resvägen närmare ryggraden. Men mitt lokalsinne ledde mig rätt. Fortfarande tidig så jag åkte ner till Mälarens vatten och tog en promenad. Det glittrade av sol på vattnet och vågorna kluckade mot stenarna. Fåglarna höll låda och mitt i naturen hittade jag krokus och scilla. Det måste ha legat ett hus där, för länge sen. 

Hade lika trevligt som vanligt hos frissan. Vi diskuterade mitt hår och jag har bestämt mig för att fortsätta färga det och att ha det halvlångt. Det är så mycket hår som inte är grått än. Fick en mycket god kopp kaffe och två små chokladbitar. Fick huvudmassage så tårarna letade sig ut i ögonvrårna.  Fick kramar både när jag kom och när jag gick. Så har jag det hos min frissa.

Kände mig.. söt? Eller något åt det hållet i alla fall. Såpass att jag till och med fick lust att handla kläder. Annars är det ju liksom ingen idé att göra det. Hämtade upp en förkyld C hemma och vi tillbringade ett par timmar  i ett ganska nyöppnat köpcentrum. Rätt tomt på folk och i hennes sällskap kan ingenting bli tråkigt. Jag köpte en tröja och en blus. Bra där!

Och det är fortfarande bara fredag!

8 kommentarer:

  1. Och fredag är det i några timmar till minsann

    SvaraRadera
  2. Härligt! Låter fint att du aldrig har tråkigt i din dotters sällskap.

    SvaraRadera
  3. Förstår att din frissa är nöjd med att få leka med ditt hår!
    Annat är det med min frisör. Fast hon håller god min varje gång jag kommer, det gör hon.

    SvaraRadera
  4. Härlig dag låter det som. Och så hör jag rolig nyhet om umgänge nästa vecka! Ser fram emot det!

    SvaraRadera
  5. Frissan låter mycket trevligare än tandläkaren förstår inte hur kroppen tänkte när den körde fel...

    SvaraRadera
  6. Du har ett meddelande på FB! Pronto!

    SvaraRadera
  7. Jag känner mig inte söt hos min frissa. Det är hennes fel, hon är f ö r söt liksom. Måste välja ett vrak till frissa för att kunna känna mig söt.

    Du har tur du, fast du verkar ju ha mycket hår att leka med, inte som jag som snart är skallig.

    SvaraRadera
  8. Härlig fredag, du hade. Man blir pigg och glad när man varit hos frissan. Visst?

    SvaraRadera