torsdag 3 september 2009

Äpplen

Ni som har egna äppelträd, ni frågar väl era kompisar om de vill ha äpplen? Om ni har över alltså. Idag köpte jag svenska äpplen, Katja, för 24 kr kg och det är ju onödigt när så många bara låter frukten falla. Att jag tog just Katja var för att det var en av sorterna jag hade på den tiden jag hade trädgård. När jag varsamt plockade vinterfrukten så slog jag in dem i hushållspapper innan jag la dem i en kasse för förvaring i boden. Sen tog jag in ett gäng i taget. Och pappret som legat runt äpplet, det återanvände jag som snytpapper. Som det doftade gott om det!

5 kommentarer:

  1. Vilken lyx! Näsdukar som doftar av äpple... ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har några i backen nedanför oss som ställer ut hinkar med äpplen. Jag har dock bara passerat i bil den senaste tiden och det känns lite knasigt att stanna då... Men, jag skall nog ta mig en promenad i helgen... Förbi.

    Jag vill göra torkade äppelgodisar. Mina ungar älskar sådana!!!

    SvaraRadera
  3. Du skulle gärna få komma till mig och plocka. Vi har massor i år.
    Lite långt från dig bara...

    SvaraRadera
  4. Jag har sån tur att Jämmersnok är kass på att beskära träd så det kommer ingen frukt.

    SvaraRadera
  5. Snorpapper med äppeldoft. Det låter romantiskt. Du är både smart och praktisk.

    SvaraRadera