måndag 14 september 2009

Stamspolning

Imorrn bitti kommer de och ska spola rören här. Har vänt på bordet i hallen så de lättare ska komma fram med slangen och vikt upp mattan. Men jag ska plocka bort alla grejor under diskbänken och lägga dit tidningar och även röja undan i badrummet. Jag undrar vad de kommer säga när de märker att det står en stor jäkla duschkabin över golvbrunnen. Visserligen på ben (när jag tagit bort fronten) så det finns 15 cm att vifta på men jag har en känsla av att de inte blir så glada. Men jag har bestämt mig för att strunta i det. För jag kan bara inte montera ner hela duschkabinen och ta bort den. Helt omöjligt. Det är väldigt litet mitt badrum, det är 3 cm mellan duschen och tvättmaskin/tumlare och lika nära till handfatet. Så glöm det! Kan de inte pilla ner sin slang golvbrunnen så får de väl ta den i handfatet, borde vara samma stam iaf.

Måndagar är långa dagar. Dels bara för att det är just måndag och sen för att jag sjunger på måndagskvällar. Hinner hem och laga mat och iväg igen för att komma hem efter 22. Då dricker jag te och sen är jag rätt speedad efter sjungandet och har lite svårt att varva ner.

Kanske bäst jag börjar med undanplockningen.

6 kommentarer:

  1. Du får väl gulla lite med dem. Kanske en liten muta... ;)

    SvaraRadera
  2. Är det i kör du sjunger?

    SvaraRadera
  3. Det ser ut att ha gått så bra så. Det enda skumma är en glasbit i vasken som vare sig C eller jag är skyldig till. Vete håken hur den kom dit.

    Och ja, jag sjunger i kör. En jättekör med flera hundra pers.

    SvaraRadera
  4. Wow, kör med flera hundra pers i! I en sån skulle jag också vilja sjunga.

    Bra att du inte plockade undan/monterade ner duschkabinen. Det sitter i ryggmärgen hos många av oss kvinns att bereda marken och serva män, när det borde vara tvärtom! (Nej, jag tycker egentligen att det ska vara lika...)

    SvaraRadera
  5. Men det var ju liksom inte deras jobb att ta ner den. De var inhyrda för att spola stammarna och då funkar det ju inte om de ska göra annat oxå. För min del var det nog mer en "duktighetsfråga" än en kvinnofråga.

    Men det funkade ju ändå!

    SvaraRadera
  6. Låter härligt med kör! Funderar på en för "osssomintekansjunga" som ska finnas på mina trakter.
    Å ang. My fair lady så blir det ju lite extra kul om det är som du säger om sångerna!

    Hoppas du haft en liten kortare men angenäm tisdag!

    SvaraRadera