söndag 20 september 2009

Ett leende

Ett leende ansikte var det första jag såg när jag slog upp ögonen i morse. Ett innerligt och varmt leende som hade funnits där redan innan jag såg det. Ett rart och godmodigt leende bara några decimeter från mitt ansikte. Godmorgon, sa vi till varandra och jag log tillbaka.

Den här helgen har varit intensiv. Mitt på dagen åkte vi iväg (jag, C, S, flickvän och xsvärmor) till den plats där Cs pappa bor med sin fru för att ha avskedsfest för C. En riktigt varm och solstrålande septemberdag gjorde femkampen till en härlig stund. Trots att jag sköt som en kratta och inte heller var särskilt bra på hästskokastning. Men i Chicken Race hade jag tur, min kyckling kom först till den lockande daggmasken. Vi grillade och vi spelade skrattframkallande spel. Kom i säng rätt skapligt och var inte särskilt trött när jag vaknade. Av svärmors leende.

4 kommentarer:

  1. Härlig helg det varit! Som sommar =)
    Hade du exsvärmor i sängen? Eller kom hon in med frukost på sängen?

    SvaraRadera
  2. Inte helt fel minsann att vakna på det sättet. Ett leende på morgonen kan nog göra hela dagen positiv.

    SvaraRadera
  3. Svärmor eller ej. Det var ett innerligt och varmt leende. Det är gott att vakna till... ;)

    SvaraRadera