söndag 13 september 2009

Skratt, gråt och sång

Vi är tre som träffas. Tre vänner. Tre ting ägnar vi oss åt mer än annat. Förutom att vi pratar oupphörligt så skrattar vi mycket. Ibland gråter vi. Och vi sjunger alltid. Idag gjorde vi alla tre sakerna. R har det jobbigt på jobbet så det pratade vi om, hon är väldigt nära en gräns hon inte får passera och det var skönt för henne att få prata om det. Med hennes hand på bordet och våra båda andra händer på och runt hennes. Hon höll så hårt att min tumme nästan domnade. Jag masserade hennes nacke och skuldror, det var lika skönt för mig som för henne. Jag tycker om att ta i människor. Sen sjöng vi alla sånger vi kunde komma på. Och skrattade när vi inte mindes texten. Och log mot varandra när det blev trestämmigt och vi tyckte det lät vackert. Undrar om hennes granne operasångaren tyckte likadant?

En härlig kväll och leendet är kvar i mina mungipor än.

5 kommentarer:

  1. Låter hur trevligt som helst det här. Men jag får inte ihop det med inlägget du skrev häromdagen "Att vara vän". Jag tycker då det låter som du är en väldigt bra vän.

    SvaraRadera
  2. Jodå, visst är jag det, för de som är mina bästa vänner.

    SvaraRadera
  3. Vad det du som sa att du inte var så bra på vänskap? Det verkar inte som det stämmer.

    SvaraRadera
  4. Hahaha, håller med Kersti. Om det är ok skulle jag vilja använda den mejladress jag har till dej för att berätta något men det känns lite som att kliva över integritetsgränsen. Får jag?

    SvaraRadera