tisdag 15 september 2009

Korta timmar

Timmarna och tiden går väldigt fort just nu. För fort. Det är bara två och en halv vecka kvar tills C reser. Bort. Långt bort. Lång tid.

Hon fixar det mesta själv men det är ändå mycket att diskutera och ta reda på och vissa saker hjälper jag såklart henne med. Flygbiljetten är fixad. Visum klart så när som på att de måste stava om hennes mellannamn eftersom hon skrev det med accent (heter det så?) och då föll hela bokstaven bort. Men det är en massa småsaker, hur mycket vikt får hon ta med, kommer Spotify funka, vilken försäkring ska hon ha, vad har de för eluttag och så vidare. Det är saker som ska handlas och hon har många vänner som hon måste träffa innan hon far.

Jag tycker hon är så modig. Utan kompisar, helt själv, åker hon till ett främmande land för att vara borta ett år. Hon har bestämt sig, hon har tjänat ihop pengarna och hon far. Det kommer bli hennes år.

Nu ska jag kolla att de verkligen har 3G nät så mobilen kommer funka. Sen ska jag installera Skype igen men det får bli en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Här känner jag igen mig!
    Är det utbytesstudent hon ska vara? Eller au pair kanske? Eller något helt annat?
    Jag har börjat vänja mig vid att ha ett longdistance relationship, hon har varit borta en dryg månad nu.

    SvaraRadera
  2. Jo, hon ska vara au pair. Och jag kommer luta mig mot dig när jag behöver stöd av en med samma erfarenhet!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket mod du gett henne! Bra jobbat. Och jag kommer luta mig både mot dig Maj och Nilla när mina tonåringar drar!

    SvaraRadera