torsdag 24 september 2009

Idag - Opera

Idag har jag sett Pärlfiskarna på Folkoperan, det var helt okej. För mig gäller det att jag måste försätta mig i en viss sinnesstämning för att det ska funka och det tar en liten stund innan öronen har ställt in sig så jag förstår vad de sjunger. Det är lite som att lyssna på danska, man måste kalibrera först, sen går det bra.

Det går i hundraåttio nu. Imorrn ska C ha avskedsfest så då ska jag sova annorstädes. Hos syrran. På lördag ska jag se på Lidingöloppet.

Puh. (fast roligt också förstås)

Nu är det en dryg vecka kvar tills hon åker. På sätt och vis önskar jag det vore snarare så jag kan börja anpassa mig och jobba på att må bra igen. För det gör jag inte just nu, mår illa titt som tätt och lite andra fysiska symptom på att jag förtränger allt vad jag kan just nu.

5 kommentarer:

  1. Jag har ett konstigt förhållande till opera. Så länge jag kan minnas har jag ansett att jag avskyr opera. Men det senaste decenniet så verkar det ha ändrats betydligt. Nu för tiden går det skönrysningar genom kroppen när jag lyssnar, framför allt när män sjunger opera.

    Hoppas allt vad jag kan på att du klarar ut situationen med dottern så gott det går. Jag skulle inte vilja vara i dina kläder just nu för jag förstår att det måste vara uppror inom dig för tillfället.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Då försöker jag igen!
    Jo, mitt råd är hållningslöst och okontrollerat krisande!

    SvaraRadera
  4. Ska snart gå på Pärlfiskarna jag med! Ser fram emot det.

    SvaraRadera
  5. Magica: jag vet inte hur det är med dig, men för min egen del behöver jag "läsa på" handlingen innan jag går på opera. Fattar lite trögt annars.

    SvaraRadera