lördag 12 september 2009

Givande och tagande

Min syster är väldigt förtjust i gamla ting. Hon är också förtjust i att handla. Jag är "sådär" när det gäller båda. Men hon har tålamod med mig när vi är ute och jag iderligen stannar upp för att fotografera så jag tänkte ge tillbaks lite. Så jag frågade om vi skulle gå till en antikloppis. Det ville hon väldigt gärna! Så i tre timmar knatade vi runt bland borden och tittade på gamla saker. Det som verkligen är roligt är när man ser saker som vi hade hemma, när vi var små. Handlade gjorde jag också, två burkar och en linnehandduk som hade mina initialer broderade. (nä, inte MK...)

Förra veckan, när jag hade dubbla jobb på jobbet så såg jag att syrran hade ringt. Skickade ett mejl tillbaka med enbart en rubrik Jag har inte tid! Fick till svar att hon sett billiga resor till London och skulle vi inte åka? Svarade Jo för sjutton, boka du! Så vi far till London en långhelg i november. Tror jag det var. Ibland är det skönt att fatta snabba beslut.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt! Både det att du gav syrran den där tiden idag och att ni skall åka till London! :-)

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man vara lite impulsiv. En Londonresa är ju inte fy skam.

    I år har jag inte varit på någon loppis. De gånger jag hamnar på en sån går jag snabbt förbi borden och kollar efter grodor och sen direkt bort till böckerna där jag står och fluktar rätt så länge. Kanske bra på ett sätt att jag inte varit på nån loppis detta år för jag har inte plats för fler böcker här hemma.

    SvaraRadera