fredag 7 januari 2011

Klämdag

De flesta var väl lediga idag? Jag jobbade, jag tyckte det skulle bli skönt att komma ikapp lite innan första oxveckan. Det var svårt att sopa bilen ren från snö, jag måste ju vara väldigt säker på att platsen jag står på inte plötsligt flyttar sig några centimeter för det gör rackarns ont i ryggen. Och ni som sopat en översnöad bil vet att det är mindre med snö under bilen och att man lätt glider åt det hållet. Men det gick nästan bra. Är stolt över mig själv som kom ut med bilen, jag fastnade två gånger men lyckades gunga mig loss

Sen känns det inte som jag gjorde så mycket nytta på jobbet trots allt. Första stunden tillbringade min kollega (som jag inte träffat sedan 22 dec) och jag med att uppdatera varandra på släktforskningsfronten. Nästa stunden tillbringade vi med att prata om vad som timat på jobbet sen vi sågs. Och sen var det nästan lunch! Nåja, lite annat gjorde jag under tiden.

Hade så trevligt sällskap vid lunchen. Jag är allmänt nyfiken och nu vet jag mer om kylvattenledningar.

Sen tränade jag (bra där!) och handlade lite. Nu står lergrytan i ugnen med kycklingen som syrran skulle fått igår om hon kommit hit. Det lär bli ett antal lådor att stoppa i frysen.

Det ÄR svårt på parkeringen här utanför. Nyss kom en ambulans på utryckning och bil nr 1 körde in  på den del av gatan i mitten som är bred och där det är ett övergångsställe. Bil nr 2 försökte svänga in på en av parkeringsplatserna i mitten av gatan men fastnade omedelbart i snömodden. Så ambulansen fick ta samma väg som Bil 1, köra tillbaka och sen köra en annan väg. Bil 2 fick hjälp av dem som stod bakom honom att komma loss.

1 kommentar:

  1. Ja många var nog lediga idag skulle jag tro. Nja förutom bönderna då som verkar jobba på som vanligt. Och förutom många lärare som verkar ha möten idag inför vårterminen. Och förutom du och jag då förstås.
    Mat som tillagas i lergryta blir så god. Känner hur det vattnas i munnen här nu bara för det.

    SvaraRadera