onsdag 19 januari 2011

Post

Ibland när jag tar ut posten från min postlåda i trapphuset funderar jag över vad det är jag får egentligen. Det är inte mycket sen jag gick över till e-faktura och för att jag har valt bort reklam. Jag vet att en del saker kallas "samhällsinformation" och det räknas inte som reklam. Till exempel verkar tidningen som heter "Mitt i xxxx" räknas som sådan. Den tidningen har sjanserat och innehåller numera mest negativa nyheter om inbrott och rån á la värsta Aftonbladetstuket och väldigt lite lokal information så den kunde jag gärna vara utan. Information från kommunen är förstås okej. Men något som förvånar mig varje gång är när mäklarna lägger lappar i lådan och berättar vad de har sålt. Det kan väl i alla fall inte vara samhällsinformation?

Sen stör jag mig på all denna direktadresserade reklam som Postkodlotteriet skickar ut. Hur kan de över huvud taget få några pengar över, de måste ha en reklambudget som är enorm. Dessvärre kan man inte mejla och be dem ta bort en ur utskicksregistret utan man måste ringa. Dåligt. Då gäller det att komma ihåg det när jag är på jobbet och då tänker jag i allmänhet på annat.

Men igår fick jag trevlig post! Ett kort från Nya Zeeland. Men det var inte från C utan från hennes pojkvän som tackade för julklappen som han och C hade fått. De fick lite pengar till den förestående långhelgen i Australien. Väluppfostrat och trevligt gjort! Förresten hoppas jag det har torkat upp för det är Brisbane de ska till.

Och idag börjar vattengympan.

7 kommentarer:

  1. Jag får oxå massa brev från Poskodlotteriet och ofta 2-3 st på samma gång

    SvaraRadera
  2. Samhällsinformation verkar vara ett vidsträckt begrepp!
    Sicken trevlig pojk! Svärmorsdröm?
    Postkodlotteriet måste ha jättebudget!

    SvaraRadera
  3. Håller helt med när det gäller reklam. Men nu när jag kom hem från min resa var det nästan ingen reklam. Och tidningen Mitt i fick gå till insamlingen direkt. Och ibland skriver jag "Åter avsändaren" på reklamen och skickar tillbaka det.

    SvaraRadera
  4. Förstår inte heller hur Postkodlotteriet får pengar över till det där välgörande. Men visst -jag har en lott. Här ute på landet konstaterade nämligen närmaste grannen och jag att vi inte kommer att vara så många som delar på potten när grannyran kommer hit. En lott var till oss alltså blev det alltså! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med om mkt postlottsreklam, antagligen fungerar den alldeles utmärkt.

    SvaraRadera
  6. Håller med om Postkodlotteriet, det är för j-t! jag var med ett år och nu terroriserar de mig ständigt. Mysigt med kort. En av mina kollegor åkte till Australien i onsdags, hon har en bror i Sydney och sen ska hon åka till Fidji ett par veckor. Man blir ju inte alls avundsjuk ...

    SvaraRadera
  7. Jag testade vattengympa förra veckan, hur kul som helst. Jag vill göra mer, mer, mer.

    SvaraRadera