tisdag 25 januari 2011

Medan jag minns det

Jag drömde i natt. Jag har redan tappat bort stora delar av drömmen men jag skulle i alla fall sova över hos Fru Venus och letade jättemycket efter en blå och vinröd-randig kudde som jag skulle ha med mig. (hade en gång ett sovtäcke i de färgerna). Sen var det mycket mer, som jag inte minns.

Alla dessa val. Först valde jag att stanna lite längre på jobbet för att det var så körigt och för att  jag "skulle bara" hela tiden. Det är alltid mycket svårare att komma iväg när man slutar tidigt och alla andra ska fortsätta jobba. Sen valde jag om jag skulle åka till Centrum K eller Centrum S. Väl där valde jag om jag skulle gå på Kicks eller ÅH. Sen valde jag mascara, fast det var lätt för jag valde den jag brukar köpa. Sen köpte jag makaroner och åkte hem.

Fick en liten lattevisp i julklapp för ibland på eftermiddagen dricker jag hälften mjölk och hälften kaffe och tyckte det kunde vara kul att skumma till den. Den funkar faktiskt riktigt bra.

6 kommentarer:

  1. Sova över hos FruVenus - det låter kul

    SvaraRadera
  2. Alla dessa val. Aj aj aj, kliade mig just i ögat och hade just hackat en habanero.Hjälp vad det svider! Tjao!

    SvaraRadera
  3. Shamrock: Undrar om Fru Venus tycker det! :-)

    Magica: Jag använder handskar när jag hackar chili. Jag brukar ta "potatisskalningsvantarna". Är livrädd för att få i ögonen.

    Ting: Ibland blir det så uppenbart att man väljer precis hela tiden.

    SvaraRadera
  4. Ja. Alla dessa val. Fick just i brevlådan information om nytt elavtal, ska välja teleoperatör, välja ut middagsmat tills ikväll.... och ja. Hela tiden. Ibland blir man lite "valtrött" tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är jätte jobbigt att man ska välja allt hela tiden. Och att låta bli är ju också ett val så man kommer liksom inte undan.
    Vi sitter tre i ett rum på jobbet. De andra jobbar heltid, jag 75%. Jag känner igen den där känslan av hur svårt det är att gå när de andra är kvar. Trots att jag slutar tar det emot.

    SvaraRadera