måndag 31 januari 2011

Resplaner

Har inte haft tid förrän nu. Fullsmäckad dag på jobbet, fast jag brukar ju inte blogga därifrån ändå. Och ikväll har jag haft fullt upp med Barcelona. Syrran och jag tänkte ta oss en tripp dit i mitten på mars, då borde det väl vara fint väder där? 

Har bokat flygbiljetter för 1300 per skalle, med SAS och håller som bäst på att kolla boende. Har hittat ett hotell som verkar bra till hyfsat pris.

Jag har länge velat åka till Barcelona men det har inte blivit av tidigare. Sagria de familia ska jag se förstås och så den där kyrkan som det skrivs om i boken Katedralen vid havet.

Några andra tips?

10 kommentarer:

  1. Jag ska åka till Barcelona i april så det blir du som får tipsa mig!

    SvaraRadera
  2. Hela staden är som ett museum/tivoli, ett härligt folkliv. Stranden måste ni gå till om vädret tillåter. Jag och tonårsdottern tog en tur med sån där guidad turistbuss, finns olika varianter, vi åkte längs kusten, upp mot OS-byn, katedralen och annat. Kan absolut rekommenderas. Jag gillar hela staden, och vi slapp ficktjuvar, annars sägs det vara gott om dem.

    SvaraRadera
  3. Jag tänker ha mitt penningbälte som jag har under tröjan. Det är ju ingen garanti men känns bra. Värre är det med kameran.

    SvaraRadera
  4. Inte en susning, men det låter roligt!

    SvaraRadera
  5. Åh Barcelona är urmysigt! Åk med den där bussen som Singelmamman pratar om och kliv av vid Neu Camp-stadion. De har dels en shop som överstiger allt jag varit med om, ett museum som är urläckert och ta gärna en guidad tur över stadion. Har ni möjlighet att se en match med FC Barcelona, så är ju det tokbonus. Folkligt, festligt och fullsatt!

    SvaraRadera
  6. Va!?
    Jag beställde min resa i helgen, långt innan jag läste ditt inlägg. *sådeså*

    SvaraRadera
  7. Petra: Den där bussen låter bra, jag brukar ofta åka en sån tur, man får ofta en bra överblick och känsla för staden när man gör det. Vad var det som var bra med den där shoppen? Kanske kan locka syrran för Camp Nou skulle vara kul att se. Dessvärre är det ingen match när vi är där.

    Nilla: Då är det jag som är härmapan!

    SvaraRadera
  8. Shopen är helt enkelt gigantisk stoooor. Där finns allt man kan tänka sig, och inte tänka sig, i FC Barcaprylar, så det är roligt bara att strosa där. Jag har dessutom för mig att shopen och museet hänger samman på något sätt. Är man minsta lilla fotbollsintresserad är det värt besöket.

    SvaraRadera
  9. Lite komiskt att du är i Barcelona när jag är i Stockholm

    SvaraRadera