fredag 18 december 2009

Böcker

Jag gillar att ha ett antal olästa böcker. Tycker om att ha dem framför mig, veta att de finns där. Idag kom tre böcker jag beställt och när jag var och handlade mat var det en korg med böcker så jag tog en där också. Jag har bläddrat i dem alla och funderar vilken eller vilka jag ska ta med när jag far bort över jul. Först tänkte jag John Irving, men det är så yttepyttebokstäver i den att jag nog måste uppgradera mina glasögon först.

Jag hade tänkt baka rågkakor när jag kom hem men jag orkade faktiskt inte. Det får bli på söndag istället. För imorrn måste jag in till stan och köpa en grej, det blir raka spåret in och raka spåret hem. Sen ska jag hälsa på min systerdotter och bebisen. Men söndagen har inga planer så då ska jag baka bröd och kakor.

6 kommentarer:

  1. Jag köpte Anne Holts "1222 över havet" igår och hann att läsa första kapitlet på ett tåg till Göteborg. Egentligen vill jag sluka böcker direkt, ett kapitel i taget är inte min melodi.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag läser tills jag blir avbruten eller tills ögonen faller igen. Det kan vara mitt i en mening, mitt i ett stycke, mitt i ett kapitel.

    SvaraRadera
  3. Jag har en jättehög som jag ska läsa nu på jullovet!
    Well, ett par blir det väl iallafall.

    SvaraRadera
  4. Nilla, det tror jag när jag ser det!

    SvaraRadera
  5. Hmm, Anne Holt, det var längesedan jag läste. Låt Boktjuven bli en av de som åker med.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker om böcker och jag tycker om att läsa dem. Men mitt problem är att även om jag kan vara totalkoncentrerad på en bok så kan jag glömma bort den om jag gör nåt annat. Började ju läsa boktjuven och den är helt okej än så länge. Igår såg jag boken i soffan och kom på att den varit bortglömd i över en vecka. Hade till och med glömt bort att jag läste den.

    SvaraRadera