tisdag 29 december 2009

Frusen


Idag är jag frusen. Har satt på mig en röd tröja både för att den och färgen ska värma mig. Och alldeles strax ska jag koka te åt mig. Jag köpte en ny sort häromdagen, med kattfot i! Ja, blomman alltså.

I köket har jag bara tvåglasfönster. Ute är det minus tio. Jag ställde termometern i fönstret för att kolla och det är bara 14 grader. Det känns extra svalt för att det är marmor i fönstersmygen. Kanske kan jag få en kamelia att blomma där, de ska väl stå svalt. Men det spricker väl på fuktbrist förstås.

Trött är jag också, jag borde inte vara det men gäspar oupphörligt. Igår försov jag mig. Och trots att jag insåg att jag gjort det låg jag ändå kvar i sängen och stirrade på minutvisaren och drog upp täcket högre över axlarna. I tjugo minuter.

5 kommentarer:

  1. Vi hoppas alla på ett bättre 2010. Gott slut på dig.

    SvaraRadera
  2. Det är dra-täcket-över-huvudet tid nu. Att försova sig är ett hälsotecken helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Det ser för roligt ut när man skriver ut Gott slut... som Magica gjort. :-D Skrattar gott och lite rått.

    SvaraRadera
  4. Singelmamman: Det är tur att man vet att hon skriver på svenska va? :-)

    SvaraRadera