onsdag 30 december 2009

Mot strömmen

Jag kände mig lite avig och "efter" när jag handlade idag. På listan stod; russin, mandel, kanelstänger, ljus sirap och kryddnejlikor. Det känns som den delen av handlingen borde ha skett innan jul.

Träffade en av mina unga grannar vid hissen när jag parkerat mina kassar där för att vittja brevlådan. Vi hälsade och bytte några ord sådär som man gör med folk man inte känner men vill vara trevlig mot innan han ilade uppför trappan.

När jag kom upp med hissen så stack han ut huvudet från sin lägenhet och sa: "Gick det bra med kassarna? Jag fick så dåligt samvete att jag bara gick förbi utan att hjälpa till." Tänk va! Jag tycker det var så gulligt av honom! Nu kan jag leva på det i flera timmar.

Fast först ska jag äta. Hemgjord Chilie con carne, fast från frysen. Tror det blir lite vin till, det känns som fredag idag. Och så har jag köpt min favoritost, Gruyere.

6 kommentarer:

  1. Bon apetit! Och visst är det härligt med ungdomar som din granne. De flesta är ju faktiskt så där goá...

    SvaraRadera
  2. Och är det inte i det där lilla som vi kan göra skillnad? Det lilla som växer sej ofantligt stort. Underbart! För nu lever även jag på denna story och kommer att le mot min dotter när hon kommer in som i sin tur lever på den. Livet är ett mirakel.

    SvaraRadera
  3. Mm så gott det låter. Vi åt rester och hoppas snart vara av med all julmat. Nytt år nya rester :). Gott Nytt År passar jag på att önska dig. Hoppas att du får en trevlig nyårsafton.

    SvaraRadera
  4. Gruyere är gott. Det hörs på namnet. Skål!

    SvaraRadera
  5. Jag har varit i Gruyere och ätit ostfondue. Vi åkte upp, upp, upp och sedan satt vi fantasktisk och tittade ut över landskapet medan vi åt all ost. Det var på den tiden man åkte på konferenser, alltså i början av 90-talet, då företagen hade råd att sätta hela personalstyrkan på ett flyg till Schweiz.

    Numera stannar jag allra mest hemma.

    Kram och tack för det minnet:)
    Åsa

    SvaraRadera
  6. Stannar allra HELST hemma skulle det vara.

    SvaraRadera