onsdag 2 december 2009

Finnes:

Finnes:
Kvinna
50+
Intelligent
Allmänbildad
Har humor
Teknikintresserad
Hyfsat bra på datorer
Pedagogisk
Uttrycker sig väl i skrift och tal
Logisk
Strukturerad
Bra röst
Systematisk

Sökes:
Jobb

Nackdelarna pratar man inte om va?

Duger det där som CV, tror ni? Har aldrig behövt skriva ett i hela mitt liv tidigare men det verkar vara dags för mig att tillägna mig även den kompetensen.

Fast först ska jag strida lite. Sista ordet är inte sagt och jag viker mig inte utan kamp.

6 kommentarer:

  1. Det där låter väl hur bra som helst. Kanske ska undvika nackdelar om man inte använder sig av saker som kan innebära både för och nackdelar. Kanske kan vara bra att skriva ett CV i vilket fall som helst för tänk om det där perfekta arbetet plötsligt bankar på din dörr. Så strid för fullt men ha ditt CV redo för nya möjligheter.

    SvaraRadera
  2. Kan du skicka ditt så jag kan skriva av det. Eller delar av det kanske, åldern måste jag väl ändra på. :-)

    SvaraRadera
  3. Om man pratar nackdelar, så gör man det på ett positiv sätt.
    Somliga kan uppleva mig som krävande, men egentligen är det mig själv som jag kräver mest av. Typ.

    SvaraRadera
  4. Du låter som den jag saknar i mitt liv. När kan du börja?

    SvaraRadera
  5. Heja dig, upp till kamp! Och när kampen är över har du massor av fina tillgångar att erbjuda. Skriv gärna ett personligt men kort (!) brev som sticker ut lite - det gäller att skilja sig från mängden.
    Jag håller tummarna för dig.

    SvaraRadera
  6. Men Maj då? Vem säger att jag har ett vettigt CV? Jag har ju problem att hitta något positivt att sätta in i min. Blir nog jag som får kopiera ditt istället. Skit i åldern. Spelar ingen större roll för mig om jag får din eller du min. Ålder är ju bara en nummer.

    SvaraRadera