onsdag 9 december 2009

Hjärnträda

Det händer märkliga saker inuti när man är satt under viss stress, som jag är nu med tanke på jobbet. Häromdan när jag körde hem, körde jag med ryggmärgen och automatik vilket inte brukar vara något problem. Men helt plötsligt vaknade jag till och fick för mig att jag körde på fel sida av vägen, vilket jag inte alls gjorde. Och alldeles nyss när jag skulle prata in ett mobilsvar till en person så sa jag fel på mitt eget telefonnummer. Helt otroligt. Antingen går hjärnan på någon sorts sparlåga eller så är den så fullt upptagen med att bearbeta den situation jag befinner mig i att gammal vanlig information inte får plats. Access denied.

4 kommentarer:

  1. Kortslutning hos dig också kanske.

    SvaraRadera
  2. hej Maj. Först tack för ditt besök på min blogg.

    Oja, stress kan utlösa det mest fantastiska, obehagliga, skrämmande, förskräckliga reaktioner. Som att tro att hjärtat stannar. Att inte plötsligt våga vara ensam inomhus när jag annars alltid klarar det. Det pågick i 14 dgr och nu är det över. Hjärnan håller sakta men säkert att gå in i viloläge. Informationen har bearbetats, och frågor har blivit besvarade. Hjärnan blir så fullt upptagen med att ta hand om den - nya - info att allt annat lades på sidan. Och dock är jag en människa som tror sig ha distans. Inte denna gång. Det är märkligt vilken mental försvarsställning när tryggheten sätts ur spel. Men intressant upplevelse. mvh barbro

    SvaraRadera
  3. Samma symtom händer mig när jag kör på väldigt kända vägar. Helt ok för mig, jag vet att autopiloten i mig styr, men ibland undrar jag om jag kört över någon på hemvägen.

    SvaraRadera
  4. Det påstås att man kör som allra bäst under de där stunderna när man liksom är någon annanstans. Det är när man plötsligt "vaknar upp" som det kan bli tokigt.

    SvaraRadera