söndag 13 december 2009

Knäck, kola och mintkyssar

På bilden kokar knäcken för fullt och strax kommer även kolakastrullen på spisen. Och efter det gjorde vi mintkyssar. Och simultant med detta bakade S vörtlimpor och jag fick den stora äran att baka ut tre av dem. Han är nämligen en fena på att baka. Men faktiskt stod sig min teknik att göra limpor. Jag gör nämligen "levar" som jag rullar ihop sen och då blir de så släta och fina. Men att de blev störtgoda får S ta åt sig äran av. Middag blev det också, kycklingfilé med pestoröra av solrosfrön och linser och ris till det. När vi vände oss mot fönstret såg vi att det snöade också.

Nyss var jag tvungen att skratta åt mig själv. Ibland är det nog tur att jag bor själv. Jag låg på min spikmatta endast iklädd trosor och bh, med fötter och underben på en stol. Kanske inte den mest smickrande klädsel och ställning. Dessutom låg jag och sjöng med i musiken jag lyssnade på, en egen hittepå-stämma som väl inte var så klockren hela tiden.

Nu ska jag mala bönor till dagens första kopp med kaffe och sen kanske jag hinner med en snabbstädning innan dagens program börjar.

Funderar på att tända det tredje ljuset också. Och det andra som ännu är obränt.

5 kommentarer:

  1. Jag borde också göra lite julgodis, men bara för att jag inte tycker om borden och måsten så skjuter jag hela tiden upp det tills den dagen jag säger att jag vill göra julgodis. Här är förresten inte ens första ljuset tänt än.

    SvaraRadera
  2. Det låter som du har en trevlig dag! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Det där med julgodis får vänta till precis innan jul. Vi har nämligen skåpråttor i det här huset... ;)

    SvaraRadera
  4. Jag blir glad av inlägget. Det är skönt för jag har burit på en ledsenhet jag inte riktigt förstår.

    SvaraRadera
  5. Det tror jag nog, att det var klockrent hela tiden! Har man fått sjunga med Tommy Körberg kan man allt sjunga.

    SvaraRadera