söndag 20 december 2009

Svårt beslut

Det är svårt att veta vad som är rätt eller fel. En äldre släkting har dött och skulle vi berätta för C såhär precis innan jul eller inte? Farmor tyckte vi skulle vänta men mitt x och jag tycker det känns så oärligt så vi berättade. Det känns tungt att veta att C måste tampas med sorgen själv men när det gäller det så finns det inga alternativ. Det är ingen jättenära släkting som vi umgåtts mycket med men det har farmor. Så det är för hennes skull jag är mest ledsen och så är det nog för C också.

Men att vänta med att berätta. Nej. Jag vet själv saker jag blivit undanhållen av omtanke men det gör mer ont när man väl får reda på det. Då blir man ledsen för det som hänt OCH för att man inte fick chansen att dela smärtan när det väl hände.

Jag hoppas vi gjorde rätt.

6 kommentarer:

  1. Jag hade gjort detsamma.
    Vi kan inte beskydda varandra från sorg, bara dela den när den kommer.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med ovanstående talare.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ni gjorde helt rätt. Det gör ju knappast mindre ont för att man får reda på det senare.

    SvaraRadera
  4. Du känner din dotter bäst, så jag tror alldeles säkert att du gjorde rätt.

    KRam Åsa

    SvaraRadera
  5. Jag tror att du gjorde helt rätt, det låter som ett maggropsbeslut.

    SvaraRadera
  6. Det tror jag visst att du gjorde! Jag hade gjort likadant.

    Jag vill önska dig en stämningsfull och fin jul.
    Kram
    Speja

    SvaraRadera