söndag 2 maj 2010

Fast igen

Sent igår satt jag och kollade lite på Riksarkivet, online. Och rätt som det var hade jag skaffat mig ett tremånadersabonnemang där. Vet inte riktigt hur det gick till! Så nu är jag lite fast i släktforskandet igen, känner jag. Dessvärre fanns inte Östra Vingåker som skannade dokument och eftersom jag denna gång tänkt följa mormors linje så var det lite synd. Men jag kommer nog få tiden att gå ändå, inga problem.

Har sagt godnatt till C nu på morgonen, vi pratade en stund på Skype tills det var sovdags för henne. Hon är så glad att hon hittat ett fotbollslag att spela med. Western Springs reservlag.

Nio grader ute och sol. Då måste man gå ut va?

5 kommentarer:

  1. Måste och måste...
    Man kan också sitta på balkongen i solen en stund. Om man har balkong i solen, förstås.

    SvaraRadera
  2. nä man måste inte, öppna balkongdörren eller ett fönster. Hoppas det går bra med släktforskningen! Det verkar intressant men jag har inte just nu tiden och orken - för det tar lite tid va? Å är lätt att bli lite uppslukad av? Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Klart man ska ta vara på solstrålarna!

    SvaraRadera
  4. Underbart väder i Småland, och även superfint här i Stockholm vid hemkomst. Det låter kul att släktforska men jag har aldrig så mycket tid. Jag önskar att jag hade råd att jobba halvtid så man kunde odla sig själv nån gång i livet!

    SvaraRadera
  5. Jag gick ut, tog en promenad i Hagaparken och satt på lite bänkar här och där och vände ansiktet mot solen.

    SvaraRadera