onsdag 5 maj 2010

Nu kom jag på

Nu kom jag på varför jag inte gillar att åka kommunalt. Eftersom jag lämnade bilen på verkstad i morse så skulle jag ta tunnelbanan till jobbet. Jag tog fel tåg. Ingen annans fel än mitt eget. Gjorde om resrutten i huvudet och tog en buss sista biten istället. Fick vänta. Bussen var proppfull. Dödsvarm. Ståplats. Busschaufför som gasar som f-n i femtio meter och sen ställer sig på bromsen. Inte skönt alls. Men en ung väluppfostrad tjej frågade om jag ville sitta. Och det ville jag och tackade så väldigt mycket. Och så tog det femtio minuter till jobbet istället för en kvart. Hemvägen var ungefär densamma fast tvärtom och minus mycket folk. Men däremot försenad buss och en busschafför som höll på att glömma att stanna där vi skulle gå på.

Full rulle på jobbet, väldigt full faktiskt. Sådär att man blir förvånad när det redan är lunch. Men det trivs jag med. Dock fasar jag lite för när min kollega ska ha semester i tre veckor om ett tag. Det kommer helt klart bli omöjligt att göra både hennes och mitt jobb på min deltid. Men jag får väl prioritera.

Hur är det på era jobb om ni har ett stormöte sent på dagen med efterföljade mingel. Gör ni det på betald tid eller fritid?

5 kommentarer:

  1. Om jag tänker som jag ska och gör som jag tänker kvittar jag tiden mot ledighet en annan dag istället. Pengar för övertid får jag dock inte.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr alltid på fritid. Om det inte är en kickoff eller så.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte eftersom jag aldrig minglar längre(buhubuhu), men jag antar att det skulle ha varit fritid på mitt gamla jobb.

    SvaraRadera
  4. Händer inte så ofta att vi minglar hos oss på mitt jobb. Kan inte delge dig något där... ;)

    Vilken rar tjej som erbjöd dig platsen, förresten.

    SvaraRadera
  5. De få gånger det händer är det alltid frivilligt så det blir på ledig tid.

    SvaraRadera