söndag 30 maj 2010

Hagaparken

Jag hade trott det skulle bli kass väder hela helgen. Har iofs inte kollat så noga men jag trodde det. Så i går gjorde jag inget särskilt, allt jag skulle göra kunde jag ju lika gärna göra idag. Mycket handlar om det, gör inte idag det du kan skjuta upp till imorgon. Så jag tvättade inte håret igår, planterade inte den uppstammade fuchsian jag köpt. Strök inte.

Så vaknar jag idag till strålande sol! Raskt in i duschen efter frukost (ni som sett mitt hår vet att det liksom inte är gjort på tjugo sekunder). Sen planterade jag. Sen fikade jag lite på balkongen och läste i min bok. Sen, men först sen, åkte jag till Hagaparken där det skulle vara lite arrangemang. Hagadagen kallas det. Inte att förväxla med min ungdoms Bellmansfester som gick av stapeln på samma plats fast i juli. Men det är en annan historia.

Jag lyssnade på Jan Åström och resten av gänget i "Life of Bellman" som jag såg hela föreställningen av förra sommaren. Kan definitivt inte stå still och struntar fullkomligt i hur det ser ut. Det var lite naturvandringar och så, men de hoppade jag över. Cirkus Cirkör hade uppträtt tidgare och dem hade det varit trevligt att se.

Så, det som jag som vanligt inte gjort är att stryka. Men det är bra, de kläderna använder jag jättesällan så de är som nya varje gång.

3 kommentarer:

  1. Visst är Jan Åström bra? Skön och stor röst.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar honom. Både röst och utstrålning.

    SvaraRadera
  3. Då har vi båda haft en skön dag norr om storstaden. Gott.

    SvaraRadera